PEDAGÓGIAI ÉS GYERMEKPSZICHOLÓGIAI MEGTÁMOGATÁS

Életkorhoz igazodó egyéni alkalmak - Gyermekeknek és fiataloknak
Szülői konzultációk - a Szülő és a Család békéjéért, jóllétéért, és a várt eredmény könnyebb, gyorsabb eléréséért
valamint Előadások és Workshopok a pozitív pedagógia, a gyermekpszichológia, és a szülő-gyerek kapcsolat témaköreiben

Relaxáltság, nyugalom, életöröm, problémák helyett lehetőségek, könnyedség, másfajta kapcsolódások, és képesség az életünk vágyott módon történő alakítására.

EgészségFejlesztő- és GyermekVédelmi mentálhigiénés szakemberként és az Életegyensúly egyedi módszer megalkotójaként (Komplex speciális támogatás családoknak) abban támogatom a hozzám forduló gyermekeket és családokat, hogy megtanulhassák, hogyan lehetnek jól (jól önmagunkkal, másokkal, a világgal), hogyan küzdhetnek meg sikeresen az élet nehézségeivel, kihívásaival, és hogyan fedezhetnek fel egyre több értéket önmagunkban és az életünkben. Sőt mi több, hogyan alakíthatják az életüket könnyeddé, teljessé, és örömtelivé.

Az első alkalom minden esetben a szülői konzultáció, ahol az édesanyával vagy az édesapával közösen ránézünk az adott helyzetre.
A folyamat során fellazítjuk, kioldjuk azokat a korlátozó gondolatokat, érzéseket, nézőpontokat, melyek nélkül a szülő sokkal hatékonyabban lesz képes gyermekét támogatni a kívánt cél elérésében.
Ez részben a problémához tartozó szakmai összefüggések megvilágítása és megértése által, részben otthon alkalmazható speciális gyermeknevelési technikák megtanulásával, részben pedig egy energetikai változás - trauma oldás/elengedés és szülői erőbe állás - generálása által történik.
Ez az alkalom lehet online, vagy személyesen is.

A gyermek számára legideálisabb terápiás-fejlesztő-segítő módszert, mely lehet támogató beszélgetés, lehet mozgásos terápia, vagy állatasszisztált terápiás stresszoldás és képességfejlesztés, és lehet az energiák és energetikai testkezelések által történő segítségnyújtás is, a szülővel közösen választjuk ki, hogy az a család életébe a leginkább illeszkedhessen, és a leghatékonyabb segítséget tudja nyújtani.

A folyamat során a találkozásoknak/online alkalmaknak köszönhetően mind a szülő, mind a gyermek egyre nagyobb könnyedséggel és egyre több eszközzel fog rendelkezni, mely végül lehetővé teszi számukra, hogy a problémától sikeresen búcsút vegyenek.
A folyamat egyszerű, kiemelkedően hatékony, és egyéb terápiás módszerekhez viszonyítva rendkívül gyors is.

EGYRE NŐ A NEHÉZSÉGEKKEL KÜZDŐ GYEREKEK SZÁMA - ahogyan a felnőtt társadalom is egyre feszültebb, frusztráltabb, szorongóbb és fásultabb az állandó stressz, a mindennapok nehézségei, a sok negatív környezeti hatás, és a feltöltődés valamint az értékes, megbízható emberi kapcsolódások hiánya miatt.

A PEDAGÓGIAI MEGTÁMOGATÁS ÉS A GYERMEKPSZICHOLÓGIAI MEGTÁMOGATÁS SZÜKSÉGESSÉGE A LEGTÖBB ESETBEN KÉZ A KÉZBEN JÁR - Sok esetben nem is eldönthető, melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás, de az bizonyos, hogy amennyiben az egyik területen probléma jelentkezik, és a gyermek segítség, támogatás, hatékonyan használható eszközök nélkül marad, előbb-utóbb kialakul nehézség a másik területen is. És sajnos ez nem csak azokra a gyermekekre igaz, akik látványosan küzdenek iskolai vagy pszichés nehézségekkel - egyre több gyermek (alkalmazkodva a környezet vélt vagy valós elvárásaihoz) elnyomja magában a nehézségeket, és amíg tudja, annak tüneteit is, így avatatlan szemek számára sokáig ki sem derül, hogy milyen kihívásokkal küzdenek, hisz kiválóan ellensúlyozzák ezt, amíg tudják. Amikor viszont egyértelművé válik, általában sajnos már komoly a baj.

Nincs olyan iskolai osztály, ahol ne lenne egyre több gyermek, aki nem tud együtt haladni társaival. Ha nem kapnak megfelelő segítséget, ezek a gyerekek sokszor egész életükben viselik az iskolai kudarcok nyomát. Az általános iskolai tanítókat és pedagógusokat sajnos nem készítik fel kellően a képzésük során arra, hogy felismerjék és kezelni tudják ezt a problémát. Ráadásul sok szülő azt gondolja, hogy a gyermek hanyag, lusta, nem akar tanulni, nem akar figyelni, ezért otthon bünteti, szidja a gyermeket - ezzel sajnos tudattalanul rombolva a gyermek énképét és önbizalmát.
Sok gyermek személyisége emiatt torzulhat, pszichoszomatikus tünetek jelentkezhetnek nála, melyek idővel krónikus betegséggé is válhatnak (éjszakai ágybavizelés, hasfájás, gyomorfekély, vastagbél-gyulladás, fejfájás, asztma, pánikroham…). Későbbi társadalmi beilleszkedésük is nehezítetté válhat.


A TANULÁSI NEHÉZSÉG GYAKRAN TÁRSUL MAGATARTÁS ZAVARRAL
Ezek a gyermekek már nagyon korán megtapasztalják az el nem fogadást, a kitaszítottságot, a megnemértettséget. A magatartási probléma azonban nem oka, hanem következménye a tanulási nehézségnek.
Tudnunk kell, hogy a gyermeknek is rossz ez az állapot, szenved tőle, és semmi köze az akaratához. Boldogan teljesítené a vele szemben támasztott követelményeket, ha tudná. Senkinek sem jó a sikertelenség. A felnőtt ember sem tud könnyen megbirkózni vele - hogyan lehetne ezt elvárni egy kisgyermektől, akinek még fejletlenek a problémamegoldó stratégiái. A gyermekek nem mondhatják, hogy “nem csinálom tovább” - még ha meg is fogalmazzák ezt szóban vagy egyéb tünetek formájában, környezetük nem veszi figyelembe tiltakozásukat. A gyermek pedig a sikertelenségre vérmérsékletétől és neveltetésétől függően reagál. Az alacsony önértékelés és a gyermek peremhelyzetre szorulása az osztályközösségen belül pedig csak tovább rontja a helyzetet. A magatartási probléma tehát csak következmény.

ÍGY SZÜLETNEK A “PROBLÉMÁS GYEREKEK”
A legjellemzőbb cimkék, amit ezek a gyermekek a nehézségeik alapján megkapnak: a BTMN, SNI, egyéb pszichés zavar, ADD, ADHD, hiperaktivitás, OCD, autisztikus jegyek és ASD, beilleszkedési és magatartászavarok, tanulási nehézségek és zavarok, állandó teljesítményszorongás…
Az esetek száma sajnos egyre nő, és az esetek egyre súlyosabbak is (bár helytállóbb volna az a megfogalmazás, hogy az oktatási- nevelési- rendszer és a szülők is egyre nehezebben boldogulnak a jelenség megfelelő módon történő kezelésével).

De valóban problémásak ezek a gyerekek vagy csak nem értjük őket?
Rengeteg szülő kel és fekszik azokkal a kérdésekkel, hogy Mi állhat a háttérben? Van-e megoldás? Van-e szükség az SNI, ADHD, BTMN, OCD, egyéb pszichés zavar, testképzavar, autizmus és ehhez hasonló besorolásokra, vagy ez csak megbélyegzés? Mivel lehet változást elérni? Mi a gyermek és mi a szülő hibája? ……
Valójában senki nem hibás, senki nem rontott el semmit, a megoldás pedig egyszerűbb, mint gondolnánk.
Csupán a megfelelő eszközök és módszerek alkalmazása szükséges!

Hitem és tapasztalataim szerint A GYERMEKEKNEK ARRA VAN SZÜKSÉGÜK, HOGY MEGTAPASZTALJÁK A SZÜLEIK SZABADSÁGÁT, BOLDOGSÁGÁT ÉS JÓ KÖZÉRZETÉT. CSAK EZ ADHAT ZÖLD JELZÉST NEKIK, HOGY ŐK MAGUK IS LEHETNEK BOLDOGOK, SZABADOK, ÉS JÓL ÉREZHETIK MAGUKAT,
ezért az általam kínált módszerek nem csak a gyermekeknek, de a szülőknek, és ezáltal az egész családnak tudnak segítséget nyújtani az alábbi területeken:

  • 1. Testünk-, lelkünk-, önmagunk elfogadása

    -önfejlesztés, önismeret, önreflexió,
    -képességek és értékek fel- és elismerése,
    -önmagunk elismerésének és gyermekünk sikeres támogatásának-segítésének összefüggései
    -szocializációs folyamatok támogatása

  • 2. Szorongásoldás és Stresszkezelés

    És ennek okán kialakult pszichoszomatikus megbetegedések, hányás-hányinger, visszatérő fejfájás, állandó betegeskedés, dührohamok és sírógörcsök iskolába indulás előtt, pánikroham, társas interakciók kerülése.
    A minket nem szolgáló gondolatok, érzések, szokások átalakítása.

  • 3. Magabiztosság és Önértékelés növelése

    -lelki reziliencia, megküzdési képesség,
    -kudarcként megélt helyzetek kezelése,
    -bullying elkerülése/megszüntetés,
    -agresszív megnyilvánulások leépítése,
    -megtanult tudásanyag előhívása stresszhelyzetben is…

  • 4. Kapcsolati konfliktusok kezelése

    -coaching,
    -asszertív kommunikáció,
    -mediátori megtámogatás szülő-szülő, szülő-gyermek, testvérek közötti, vagy kortárs kapcsolatok nehézsége esetén
    -beilleszkedési és magatartási zavarok

  • 5. Kommunikáció fejlsztése (önmagunkkal, másokkal, a világgal)

    igények, szükségletek felismerése önmagukban és másokban,
    ennek megfelelő és hatékony kifejezése a környezet felé
    asszertív- és erőszakmentes kommunikáció

  • 6. Kamasz Panaszok

    Minden, ami a kamasz és a fiatal felnőtt korral jár…
    (érzelmek, elvárások, kudarcok, félelmek és vágyak, kapcsolatok és párkapcsolatok, test és testképzavar, szexualitás, pszichoszomatikus betegségek, bullying, traumák…)

  • 7. Érzelmi intelligencia fejlesztés

    -érzelem szabályozás, indulatkezelés,
    -tudatos életvezetés és élettervezés,
    -dühkitörések és agresszió átalakítása,
    -empátia készségének kialakítása, értő figyelem begyakorlása,
    -feszültség kezelése és levezetése,
    -külső motiváció helyett belső motiváció kialakítása (hogyan érd el, hogy azt akarja, amit te akarsz, úgy, hogy ezt közben mindketten élvezitek)

  • 8. Tanulási nehézségek, tanulási problémák kezelése, oldása

    -Iskolai készségek és képességek kialakítása, fejlesztése, megtámogatása és Iskolaelőkészítő foglalkozások.
    -Kognitív és pszichés felkészítés, kombinált fejlesztés keretében, állatasszisztált terápiás aktivitással megtámogatva.

    Tanulási nehézségről akkor beszélhetünk, ha egy gyermek az intellektusához képest alul teljesít, ha a teljesítmény nincs arányban a befektetett munkával.

  • 9. Intim problémák és tünetek

    -Kialakulatlan szobatisztaság, vagy regresszió miatti bepisilés,
    -Vizelet és széklet megtartási és ürítési nehézségek
    -Pszichés stressztünetek kezelése (székrekedés, hasmenés, vizelet és széklet visszatartása kórosan hosszú ideig, vizelet elcsöpögés, bepisilés, görcsösség és fájdalom az altestben…)
    -Rendszeres-visszatérő nőgyógyászati problémák enyhítése és oldása
    -Gyermekvállalás, és gyermek megfoganásának nehézségei

  • 10. Hogyan segíts gyermekednek?! - Szülői konzultációk

    Ha elakadtatok, ha már számtalan dolgot próbáltatok mindhiába, ha azon rágódsz mit tettél vagy nem tettél, ami miatt most ilyen nehéz …

    Mint egy iránytű vagy egy térkép. Nem tesz rosszá azért, mert elakadtál, elbizonytalanodtál, vagy eltévedtél, de megmutatja hol is vagy most, és azt is, hogy merre indulhatsz tovább és melyik úton hova juthatsz. Támasz, amivel együtt ha nekivágsz az útnak, biztosan célba is érsz.

Miért fontos azzal is foglalkozni, hogy Te hogy vagy szülőként?

Mert a gyermekre a szülő van a legnagyobb hatással.
A gyermekkorban átélt pozitív és a negatív hatásokat is - akár akarattal jószándékkal, akár tudattalanul, a szülő gyermekkorából hozott minták és sérülések miatt, a szülő legjobb szándéka ellenére érik ezek a hatások a gyermeket - meghatározzák nem csak a gyermekkort, de azt is, hogy gyermekünk felnőve képes lesz-e boldog, sikeres, értékes, élni érdemes, tápláló kapcsolatokkal teli élet kialakítására és fenntartására.
A gyermek - szülő kapcsolatban tapasztaltak (valamint a szülők egymással és más felnőttekkel kialakított kapcsolata is) mintaként észrevétlenül beépül a gyermek gondolkodásmódjába, énképébe, ez válik számára “normálissá” és az alapvető referencia ponttá, meghatározva ezzel az énszerveződést.
A szülővel kialakított kötődés pedig az alapja lesz felnőttkorban más emberi kapcsolatok létrehozásának, és azok minőségének. Ide értve a baráti, munkahelyi, családi és a párkapcsolatot is.
A beépült élményanyag előhívódik majd a felnőttkori kapcsolati helyzetekben - és ahol a régen velünk történtek “előhívódnak”, ott a tudatos életvezetés lehetősége sajnos felülíródik. - Ilyenkor sokan ösztönösen, indulatból, a célt és az alkalmazott nevelési módszerek hatékonyságát figyelmen kívül hagyva egyszerűen csak reagálnak (vagy éppen nem reagálnak, hogy a gyermekben nehogy bármi negatív érzés keletkezzen) elmulasztva ezzel rengeteg értékes lehetőséget, ahol a gyermekeknek eszközöket és mintát adhatnának arra, hogyan lehet egy élni érdemes, boldog életet kialakítani, és hogyan lehet hatékonyan megküzdeni a nehéz helyzetekkel és kihívásokkal.
A gyermekkori élmények befolyásolják a teljes felnőtt életvezetést, és életminőséget (a teljesítményt, a sikerélményt, a problémák hatékony megoldását).

Sok szülő a gyermekkori traumákat gyakran úgy örökíti tovább, hogy észre sem veszi, illetve nem tud róla. Ezek a szülők gyakran azt is természetesnek vagy normálisnak érzékelik egy kapcsolatban, ami nem az, mert az értékrendszerünkben megjelennek a traumáik; így gyakran azzal okoznak kárt, amivel jót akartak.

Szülőként rendkívül fontos
- annak tudatosítása (és megmutatása gyermekeinknek),hogy hibázni ér
-az érzelmi hatásunkért való felelősségvállalás
- a negatívnak érzett visszacsatolások elfogadása, megértése, átkeretezése vagy átalakítása és erőforrásként felhasználása ahhoz a változáshoz, amit létre szeretnénk hozni
-a bocsánatkérés és annak belátása, ha valamiben tévedtünk
- a jogos, és mértékében arányos motiválás és a felállított és betartatott határok és “következmény rendszer”
- a másik fél képességeinek és érzelmi állapotának tiszteletben tartása és összeegyeztetése a saját igényeinkkel, szükségleteinkkel és képességeinkkel

A közös munka során
segítek mélységében megérteni a gyermekben és a családban megjelenő érzelmeket és helyzeteket,
segítek felismerni, megérteni a gyermek érzelmi szükségleteit, mely segít megérteni, hogy mit, miért tesz
segítek, hogy a szülő gyermekkorból hozott traumáit ne adja tovább a gyermekeinknek
segítek észrevenni és értelmezni a szülő saját (és néha szégyellt) érzéseit, érzelmi szükségleteit
segítek az érzések megfelelő kifejezésében
segít az érzelmek kezelésében, szabályozásában és tolerálásában
a közös munkánk javítja majd a problémafelismerést és problémamegoldást, valamint javítja a kapcsolati kommunikációt a fejlődő helyzetértelmezésnek köszönhetően,
és összességében javul nem csak a gyermek, de a család életminősége is, ami
segít kilépni megoldhatatlannak érzett élethelyzetekből és segít feldolgozni a saját múltban elszenvedett sérelmeket, csalódásokat, hiányállapotokat.

Árak:

    • Online vagy személyesen
      A szülő és a család békéjéért, valamint a várt eredmény könnyebb-gyorsabb eléréséért

    • Szakmai iránymutatás + otthon alkalmazható módszerek

    • A szülő saját élményeinek megértése és felhasználása által a gyermek megértése és hatékony támogatása

    • Energetikai oldás és támogatás, hogy a szülő felfedezhesse, hogy igenis jó szülő és hatékony segítője gyermekének.

    • A gyermekek megtámogatását minden esetben ajánlott kiegészíteni szülői konzultációkkal a várt eredmény gyorsabb és biztosabb elérése érdekében.

    • 1.konzultáció 35.000.- Forint/120perc,
      ezt követő konzultációk 20.000.- Forint/ 60 perc

    • A "Gyermekeknek szóló alkalmak" a gyermekpszichológia és a pozitív pedagógia alapjain nyugvó speciális megtámogatás és fejlesztés - a gyermek életkorához igazítva a támogató foglalkozás felépítését. (Bármely fentebb megjelölt témakörben.)

    • Kamaszok és fiatal felnőttek esetében ezek jellemzően segítő beszélgetések vagy online vagy személyesen
      (igénybevételére kizárólag szülői konzultációkkal párhuzamosan van lehetőség)

    • Személyes részvétel esetén a "Gyermekeknek szóló alkalmak" állatasszisztált terápiás kiegészítéssel vehető igénybe felár nélkül.

    • Az alkalmak minden esetben energetikai oldással és támogatással vannak kiegészítve, mely szemmel ugyan nem látható, ám hatása érzékelhető.

    • 20.000.-/ alkalom (60 perc)

  • Pedagógusoknak, gyermekvédelmi szakembereknek, segítő szakmában dolgozóknak, gyermekprogramok szervezőinek
    Online
    35.000.- Ft / 60 perc